Latifa Gahouchi – Sénatrice – Députée régionale

Omlijst gedifferentieerde: arbeid en educatief project kan niet worden gemeten in termen van & rsquo; een sociaal-economische index

Een paar dagen geleden, de pers heeft veel van de ranking van de scholen in de Federatie Wallonië-Brussel vastgesteld op basis van sociaal-economische criteria gebruikt om te bepalen de scholen gedifferentieerde begeleiding die kunnen profiteren van meer steun van onze Federatie gemaakt. Dit is echter niet de publicatie van de ranking die me gearresteerd. Deze gegevens kunnen inderdaad gemakkelijk vinden en komen overeen met de sociaal-economische index van de wijk waar de school is gevestigd. In plaats daarvan, was ik geschokt door hoe deze indeling is gepresenteerd door plaatsen, alsof hij de goede en slechte scholen konden zien, die waar je moet haar kinderen te sturen en mensen met absoluut geen behoefte om te registreren.
Dit is natuurlijk schokkend. Het is zeer verontrustend om te denken dat bestaat onder ons een rangschikking van scholen prestaties, omdat anders kan worden gedaan, aan de macht en hiërarchie grafieken. De Federatie heeft geweigerd om een ​​dergelijke kwalificatie te vestigen. Echter verschilt gedifferentieerd kader waar vond objectiveren de behoeften van scholen en welke meeste waren. Dit is de
logica van positieve actie, op het moment dat door Laurette Onkelinx gelanceerd en ontwikkeld 2009 Christian Dupont, die hielp brengen 45 miljoen hulp aan scholen met de meeste moeite. Op een budget van bijna zes biljoen, dit bedrag blijft laag, maar deze steun heeft de verdienste van de bestaande en aan te tonen
verlangen de structuur en ongelijke aard van ons onderwijs corrigeren.
Dat is de meest schadelijke, is om te suggereren dat het educatieve project en de kracht van een docententeam wordt gemeten in termen van de sociaal-economische index. Er zijn zo veel speciale scholen, motiverende en effectieve. Deze ranking is niet die van schoolprestaties. Als er gegevens over storingsfrequenties en beheersing van het door studenten, zijn die van dashboards scholen (TABOR) en is een goede zaak dat ze anoniem en alleen voor het gebruik van de administratie en overheidsdiensten blijven.

Mijn vraag aan de minister: Vraag van mevrouw Latifa Gahouchi mevrouw Joëlle Milquet – gedifferentieerd toezicht

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Google Plus